Wednesday, November 14, 2012

AWAL MUHARRAM 1434 HIJRAH

Bismillah Alhamdulillah


Alhamdulillah, tepat jam 6.45pm petang tadi, Masjid Imam As-Syafie dan jemaah telah selamat mengadakan sambutan awal Muharram dengan membaca doa akhir tahun dan diikuti dengan solat maghrib berjemaah. Seusai maghrib, doa awal tahun pula dibaca dan diiringi dengan bacaan Yaasin sebagai meminta keberkatan. Acara dilansungkan lagi dengan tazkirah ringkas yang disampaikan oleh Ustaz Salahuddin [ Guru sekolah agama Toyyibah ] . Majlis diakhiri dengan sedikit jamuan ringkas di foyer masjid. 







Alhamdulillah, tersenyum lebar dan hati ini teruja sangat-sangat !!! kerana melihat saff yang penuh hingga mencapai 3 baris.. Ahli jemaah yang turun juga cukup memberansangkan untuk bersama meraih dan menyambut kedatangan bulan haram ini.

Untuk kelebihan dan maklumat lanjut mengenai kebaikan dan kelebihan bulan Muharram dan apa yang perlu dilakukan di bulan ini bagi memperolehi pahala lebih, boleh rujuk entri sebelum ini bertajuk "LEMBARAN MUHARRAM"

Bersama jadikan azam dan niat kita itu suatu kesungguhan dalam meniti hari mendatang di tahun yang baru ini.. Ustaz ada menyebut, jika kita menjadi semakin baik dari setahun ke setahun, itu beerti ada berkat dan barokah yang Allah beri pada doa yang kita baca diawal tahun itu.

Pesanan untuk diri ini juga, jangan sekadar membaca doa awal dan akhir tahun itu tanpa mentadabbur maknanya... fahami dan hayati maknanya insyaAllah..

SALAM TAHUN BARU ISLAM 1434 HIJRAH

No comments:

Post a Comment

sahabat masjid imam as-syafie sesi 2013/2014

sahabat masjid imam as-syafie sesi 2013/2014

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...